/Files/images/Я.png

Методичну роботу здійснює вихователь-методист Лопатка Олена Вікторівна

– створює науково – методичні, організаційно-педагогічні умови для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;

– організовує роботу, спрямовану на активізацію творчого потенціалу та збагачення досвіду педагогічних працівників;

– впроваджує в практику роботи закладу інноваційні технології та досягнення кращого педагогічного досвіду;

– вивчає, організовує та спрямовує освітньо – виховний процес, створює умови для забезпечення психічного та фізичного здоров’я дошкільників, рівня їх життєвої компетентності;

– вивчає рівень знань, умінь та навичок дошкільників відповідно до державних стандартів;

– організовує інформаційно – просвітницьку роботу серед батьків вихованців з питань розвитку, виховання та навчання дітей.

Методична робота в дошкільному закладі базується на таких засадах:

відповідність системи методичної роботи сучасному соціальному замовленню суспільства і держави;

науковість методичної роботи;

комплексний характер методичної роботи, що передбачає єдність і взаємозв’язок усіх сторін і напрямків підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;

систематичність, послідовність, наступність, безперервність, масовість.

творчий характер методичної роботи, максимальна активізація діяльності педагогів;

конкретність, урахування особливостей роботи дошкільного закладу, індивідуалізація та диференціація у підході до педпрацівників;

єдність теорії і практики, оперативність, гнучкість та мобільність методичної роботи;

колективний характер при розумному співвідношенні групових та індивідуальних, формальних і неформальних, обов’язкових і добровільних форм та видів методичної роботи, самоосвіти педагогів;

створення сприятливих умов для ефективної методичної роботи, творчих пошуків педагогічних працівників.

Основними компонентами змісту методичної роботи в дошкільному закладі є:

– отримання знань педагогами;

– уміння їх реалізувати на практиці;

– наявність результативності в педагогічній роботі;

– створення умов для безперервного вдосконалення фахової майстерності та навчально-виховного процесу з дітьми.

Методична робота з кадрами:

* Підвищення рівня фахової майстерності педагогів

* Курсова перепідготовка

* Атестація педагогів

* Наставництво

* Педради

* Семінари

* Консультації

* Колективні перегляди

* Робота творчої групи

Навчання педагогів відбувається в інтерактивних формах спілкування, це:

- круглий стіл, диспут, консультації;

- інтерактивні лекції;

- навчальні тренінги;

- семінари, семінари-практикуми, науково-практичні семінари, семінари для педагогів спеціальних груп;

- вивчення структури та оснащення матеріального середовища;

- спостереження колективних форм діяльності дітей, індивідуальної самостійної роботи дітей, взаємовідвідування відкритих занять.

Функції методичної служби ЗДО

Інформаційна:

Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти, про новітні досягнення науки та практики; широке впровадження інформаційних технологій; встановлення контактів зі ЗМІ, різноманітними установами та організаціями для розповсюдження інформації про діяльність ЗДО.

Навчальна:

Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами дошкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.

Контрольно-діагностична:

Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; аналіз інноваційного досвіду педагогічного персоналу; узагальнення отриманих результатів.

Корекційно-прогностична (плануюча):

Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)

Організаційна:

Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.

Дослідницька:

Планування заходів на основі аналізу стану освітнього процесу та запитів педагогів з урахуванням нових тенденцій в розвитку освітніх технологій; вивчення та розповсюдження інноваційного досвіду та авторських технологій.

Комунікативна:

Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.

Виховна (мотиваційно-стимулююча):

Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та розуміння.

Надається перевага тим формам методичної роботи, яка стимулює професійну творчість педагогів, а саме:
  • Професійні конкурси
  • Огляди - конкурси
  • Педагогічні виставки
  • Виставки – презентації
  • Креативні виставки
  • Панорами методичних заходів
  • Проектна діяльність
  • Презентації ідей
  • Творчі звіти педагогів
  • Майстер - класи
  • Тематичні акції
  • Випуск педагогічних порадників для батьків
  • Створення мультимедійних презентацій

Враховуючи, що ключовим моментом в модернізації дошкільної освіти на сучасному етапі, є рівень професійної компетентності педагога, то методична робота в дошкільному закладі спрямована на саморозвиток, самоосвіту, професійне вдосконалення педагогів.

Педагогічний колектив КЗ "ДНЗ № 384" має великий, при цьому, тернистий педагогічний шлях. Ті форми методичної роботи, що проводяться в закладі – не тільки демонстрація майстерності педагогічних вмінь, це – присвята кожній дитині, це непоборне прагнення покращити буття кожного малюка, дати надію на майбутнє і головне захистити світ дитини. Створити в ньому гармонію взаємин. Адже реалізація на практиці гуманістичних принципів дошкільної освіти неможлива без педагогічної зрілості вихователя.

Отже, головним у методичній роботі закладу є постійна робота над професійною та особистісною зрілістю педагогів закладу.

Говорити українською - це модно

Говори правильно

П'ять шляхів до серця дитини

Кiлькiсть переглядiв: 1232